امام رضا (ع)؛ مردم داری به قاعده کرامت پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه حال و هوای متفاوت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) هنگام شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور+ ویدئو پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد + فیلم و عکس تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت درباره حدیث سلسله‌الذهب | دژ توحید و امامت در کلام حضرت رضا(ع) همه چیز درباره مهمانسرای حضرت رضا علیه السلام | بفرمایید برکت اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات گردهمایی دست‌اندرکاران همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

راه ورودی به قلب امام‌رضا (ع) |گذری از «باب‌الجواد» ورودی دوست‌داشتنی حرم امام هشتم (ع)

  • کد خبر: ۲۰۷۷۱۶
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
راه ورودی به قلب امام‌رضا (ع) |گذری از «باب‌الجواد» ورودی دوست‌داشتنی حرم امام هشتم (ع)
دهمین روز از ماه پرفضیلت رجب در تقویم مصادف است با ولادت باسعادت مولودی پربرکت، حضرت «ابن‌الرضا» جواد‌الائمه (ع). در چنین روزی دل‌های عاشقان اهل‌بیت (ع) رو به سوی کاظمین و مرقد باسعادت باب‌المراد دارد، اما برای ما ایرانی‌ها این روز بهانه‌ای است برای یاد کردن از یک نقطه دوست‌داشتنی در حرم امام‌رضا (ع) به نام «باب‌الجواد.»

به گزارش شهرآرانیوز، خیابان شهید اندرزگوی مشهد که پیش‌تر به نام خسروی‌نو شناخته می‌شد در ضلع جنوبی حرم امام‌رضا (ع) قرار دارد. در میانه این خیابان یکطرفه دری به‌سوی حرم امام‌رضا (ع) باز است که به باب‌الجواد مشهور است. این در سمت جنوبی صحن پیامبر اعظم (ص) قرار دارد و یکی از ورودی‌های اصلی حرم به شمار می‌رود.
 

بهترین واسطه در محضر سلطان

بسیاری از بزرگان جهان تشیع برای تقرب بیشتر به امام‌رضا (ع) و نزدیک‌تر شدن درخواست های‌شان به اجابت در محضر امام‌رضا (ع)، توصیه کرده‌اند که امام رئوف را به فرزند دلبندشان امام جواد (ع) قسم دهند. از همین حیث خیلی‌ها برای ورود به امام‌رضا (ع) اصرار دارند از سمت باب‌الجواد وارد حرم شوند تا بتوانند راحت‌تر به حقیقت وجودی حضرت راه یابند. به‌هرحال که نوشته‌اند «باب‌الجواد راه ورودی به قلب توست.»
 

مولود با برکت

از قول امام رضا (ع) و در جلد دوم کتاب اصول کافی حدیث مهمی در بیان اهمیت ولادت حضرت جوادالائمه (ع) ذکر شده است، «هذَا الْمَوْلُودُ الَّذی لَمْ یولَدْ مُوْلُودٌ اَعْظَمُ بَرَکه عَلی شیعَتِنا مِنْهُ؛ این مولودی است که با برکت‌تر از او برای شیعیان ما زاده نشده است.»
این برکت از آنجاست که امام‌رضا (ع) تا پس از ۴۰ سالگی پسری نداشتند و درباره دختر داشتن ایشان هم اقوال مختلفی مطرح است. ولادت محمدبن علی‌الرضا (ع)، مهر بطلانی بود بر دسیسه‌های تمسخرآلود آن‌هایی که در آن روزگار حضرت را مقطوع‌النسل می‌دانستند و این موضوع را دستاویزی کرده بودند برای زیر سؤال بردن امامت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع).
 

نقلی از اشتیاق زائران برای «باب‌الجواد»

جست‌وجو برای عنوان «باب‌الجواد» در فضای مجازی نتایج جذابی دارد. ازجمله تصاویر جذابی که مردم با دوربین‌های موبایل خود از این ورودی جذاب تهیه کرده‌اند و یا خاطرات آن‌ها از این مکان مقدس. در این میان بعضی هم دلایل جذابیت این ورودی حرم امام‌رضا (ع) را نوشته‌اند.
این ورودی یک حس خاصی دارد. ما از این در وارد حرم می‌شویم تا به امام مهربان مان بگوییم پسر دلبندتان را شفیعی بین خودمان و شما قرار داده‌ایم.
 ۱۵ سال بود ازدواج کرده بودیم و صاحب اولاد نمی‌شدیم. دوا و دکتر زیاد رفتیم، ولی افاقه نکرد تا اینکه به توصیه یکی از دوستان آمدیم و از باب‌الجواد وارد حرم شدیم. خجالت کشیدیم که امام‌رضا (ع) را به جان پسرش قسم دهیم و ته‌دل‌مان حاجت‌مان صاحب فرزند شدن بود. وقتی به شیراز برگشتیم در نوبت بعدی مراجعه به دکتر فهمیدیم که همسرم باردار است. به نگاه امام‌رضا (ع) و لطف فرزندش ما هم صاحب پسری شدیم که نامش را «محمدجواد» گذاشتیم.
گره کوری در زندگی داشتم که به‌دست هیچ‌کس باز نمی‌شد. به توصیه یکی از عزیزان سفری چندساعته به مشهد داشتم. از ابتدای ورودم به حرم تا انتها تمام آن چند ساعت را اشک ریختم. برای خروج از حرم و برگشت به فرودگاه باب‌الجواد را انتخاب کردم و مطمئن بودم که مراد دلم را به‌دست حضرت باب‌المراد در حرم پدرش گرفته‌ام.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->